پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2815
-
الف
+

«هیهات» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» با مضمون عاشورا بر روی پرده سینماها

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش، از اکران فیلم های «هیهات»، «کربلا جغرافیای یک تاریخ» و «خشکسالی و دروغ» خبر داد.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش، از اکران فیلم‌های «هیهات»، «کربلا جغرافیای یک تاریخ» و «خشکسالی و دروغ» خبر داد.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با آی‌فیلم در خصوص تازه‌های اکران سینماها گفت: از روز گذشته هفتم مهر ماه، فیلم‌های «خشکسالی و دروغ» ، «هیهات» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» اکران شده است.

وی در ادامه بیان کرد: فیلم «خشکسالی و دروغ» به جای فیلم «سایه های موازی» به سرگروهی پردیس زندگی، «هیهات» به جای فیلم «ناردون» در گروه آزادی و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در گروه آزاد به روی پرده رفته است.

سخنگوی شورای صنفی نمایش درخصوص قرارداد فیلم‌های دیگر گفت: قرارداد اکران فیلم «سلام بمبئی» در گروه استقلال بعد از فیلم «سیانور» و فیلم «یتیم خانه ایران» بعد از «هیهات» در گروه آزادی به ثبت رسید. همچنین فیلم «متولد 65» نیز در گروه آزاد از تاریخ 5 آبان ماه اکران می‌شود.

فرجی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به حل شدن مشکل اکران فیلم «رستاخیز» بزودی در حوزه هنری درباره تاریخ اکران این فیلم تصمیم گیری خواهد شد.

گفتنی است دو فیلم «هیهات» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» مضمونی عاشورایی دارند و «خشکسالی و دروغ» موضوعی اجتماعی را دنبال می‌کند.

فیلم سینمایی "هیهات" در چهار اپیزود آماده شده و توسط  روح الله حجازی، دانش اقباشاوی، هادی مقدم دوست و هادی ناییجی ساخته شده است. در این فیلم بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد، حامد بهداد، مینا ساداتی، بابک حمیدیان، آلا نجم، بهاران بنی احمد و ... به ایفای نقش می پردازند که این فیلم فیلمی اپیزودیک با موضوعات اجتماعی و مفاهیم عاشورایی است.

فیلم "کربلا جغرافیای یک تاریخ" ساخته داریوش یاری هم توانست در سینماها جای گیرد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: "کربلا جغرافیای یک تاریخ" در فاز نخست مروری مستند گونه بر حرکت حماسی امام حسین (ع) از ابتدا تا پس از شهادت در روز عاشورا دارد و در فاز بعدی چگونگی عزاداری در فرهنگ های مختلف در جهان را در ماه محرم بررسی می کند.

تنها فیلمی که در اکران جدید از مضمونی اجتماعی برخوردار است فیلم سینمایی "خشکسالی و دروغ"  است این فیلم توسط پدرام علیزاده ساخته شده و داستان شک و تردیدها و دروغ‌ها و پنهانکاری‌های دو مرد و دو زن است که منجر به اتفاقی می‌شود. داستان این فیلم بر اساس نمایشنامه خشکسالی و دروغ نوشته محمد یعقوبی نوشته شده است.

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر